Masz pytania? Zadzwoń: 58-765-13-26, 607-306-695 lub napisz: info@miastotekstu.pl

Aktualności

Treści reklamowe

Każdy z nas, niezależnie od tego w jakim jest wieku, wielokrotnie zetknął się z treściami reklamowymi. Stykamy się bowiem z nimi wielokrotnie w ciągu dnia kiedy słuchamy audycji radiowych, oglądamy programy telewizyjne, bądź też wtedy, gdy przeglądamy ulubioną prasę. Reklamy są współcześnie niezbędne do tego, aby dobrze sprzedać poszczegulne produkty czy usługi określonej firmy. Niebezpodstawne jest twierdzenie, że promocja jest dźwignią handlu. Wystarczy tylko sprawić, aby duża grupa osób obejrzała daną reklamę, a wtedy znacząco zwiększa się ilość osób pragnących zakupić dany przedmiot. W tekstach marketingowych napotkamy te informacje, które będą przedstawiały określony artykuł spożywczy w jak najlepszym świetle i dlatego też często nie podawana jest jego cena. Firmy, które przygotowują teksty promocyjne zazwyczaj mają zrobione rozeznanie rynku i dlatego zawierają w tych materiałach tego rodzaju informacje, które dotrą do określonej grupy docelowej, a dzięki tym osobom znacznie zwiększą się obroty wybranej instytucji. Jeżeli kiedyś zastanawialiśmy się nad tym, kkto przygotowuje treści reklamowe, to powinniśmy wiedzieć, że na co dzień zajmują się tym copywriterzy, jacy muszą znać upodobania ludzi, do których adresowane są wiadomości zamieszczone w promocjach. Wówczas reklama będzie przynosiła większe zyski producentom oraz świadczeniodawcom. Przy tworzeniu tekstów marketingowych warto na początku określić do jakiej grupy społecznej będą one adresowane.
Kobietom często proponuje się zakupienie środków czystości lub najnowszych kosmetyków do ciała, a do dzieci kierowane są informacje o nowych słodyczach lub grach, jakie można zainstalować na komputerach lub smartfonach.

Tłumaczenia a praca za granicą

Wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę, że obecnie młode osoby, które ukończyły wyższe studia, mają problemy ze znalezieniem pracy w miejscu zamieszkania. Dlatego też wyjeżdżają one w dalsze regiony Polski, w jakich są mniejsze problemy ze znalezieniem zatrudnienia.
Kiedy jednak i to rozwiązanie nie daje im wystarczających środków na utrzymanie siebie i ich rodzin, to wtenczas decydują się na poszukiwanie pracy za granicą. Od 2004 roku, gdy Polska wstąpiła do Unii Europejskiej, jest to o wiele łatwiejsze, gdyż do dużej grupy państw możemy podróżować mając przy sobie dowód osobisty zamiast paszportu. Ponadto nie trzeba już oczekiwać na odprawę w niekończących się kolejkach. Zanim jednak tacy ludzie zdecydują się na wyjazd z kraju, to najpierw szukają pracy w innych państwach za pośrednictwem witryn internetowych. Wtenczas niezbędne jest wysłanie życiorysu lub innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje w języku, którym posługuje się przyszły pracodawca.
Jeżeli jednak ci ludzie nie są w stanie tego zrobić ze względu na niewystarczającą znajomość danego języka, to wtenczas mogą skorzystać z usług firmy Miasto Tekstu. Jej personel pomoże w przetłumaczeniu wymaganych dokumentów na język angielski, a ceny za zrealizowanie świadczenia na pewno nie obciążą nadmiernie czyjegoś budżetu.

Miasto tekstu dla studentów

W dzisiejszych czasach wiele osób decyduje się na podjęcie studiów mając nadzieję, że po ich ukończeniu znajdą pracę. Po rozpoczęciu nauki często okazuje się, że liczba wymaganych ćwiczeń i wykładów jest na tyle duża, iż niektórzy mogą mieć problemy z radzeniem sobie ze studenckimi obowiązkami. W takim przypadku powinni odwiedzić witrynę internetową miastotekstu.pl. Wówczas będą mogli przekonać się, że firma ta proponuje takie usługi jak transkrypcje wykładów oraz korektę prac licencjackich lub magisterskich.
Personel Miasta Tekstu tworzą młode i kompetentne osoby posiadające duże doświadczenie zawodowe. Z ich pomocą studiowanie stanie się znacznie łatwiejsze i wkrótce okaże się, że nowi studenci będą mieli wystarczająco czasu na naukę i na prowadzenie życia towarzyskiego.
Zatem jeśli zaczęliście niedawno naukę w nowym miejscu i macie problemy z robieniem notatek na zajęciach, to wiedzcie o tym, że do pracowników miasta tekstu możecie wysłać nagraną wersję wykładu, a wtedy zostanie on starannie przepisany, abyście mogli w niedługim czasie dobrze przygotować się do egzaminu bądź kolokwium.

Transkrypcja nagrań

Nie każdy wie, do czego i komu służą tak naprawdę transkrypcje nagrań. Tymczasem sprawa jest bardzo prosta – transkrypcje to nic innego, jak przepisywanie nagrań.
Przepisujemy nagrania zarówno dla firm, jak i osób prywatnych. Współpracujemy nie tylko z instytutami badania opinii publicznej, ale również studentami czy innymi osobami potrzebującymi posiadać nagrania przepisane dla najróżniejszych potrzeb.

Wykonujemy transkrypcje nagrań:

  • Wywiadów IDI, FGI, DIAD oraz MS,
  • Wykładów, posiedzeń i spotkań,
  • Rozmów i sytuacji będących przedmiotem postępowania przed sądem lub w innej instytucji.
  • Przepisujemy nagrania w języku polskim i angielskim. Przyjmujemy zarówno materiały audio, jaki i video, akceptując wszystkie formaty zapisu plików.


Ponadto zapewniamy:
  • Staranne i rzetelne wykonanie transkrypcji,
  • Krótkie terminy realizacji zleceń,
  • Poufność powierzanych nam informacji,
  • Elastyczne warunki współpracy,
  • Atrakcyjne ceny.


Powierzając nam nagrania do transkrypcji, zyskują Państwo czas i pieniądze, otrzymując teksty wysokiej jakości.

Blogi i ich zalety

Blogi spełniają ważną funkcję zarówno w marketingu i biznesie jak i w kontaktach międzyludzkich. W dobie rozwoju Internetu i reklamy internetowej nie wystarczy już posiadanie firmowej strony www. Dzięki blogowi można przyciągnąć wielu klientów, co bezpośrednio przełoży się na zainteresowanie produktem lub usługą. Łatwiej jest także zbudować zaufanie do marki.

W Polsce popularne są blogi prywatne, natomiast firmowych jest stosunkowo niewiele. Te ostatnie wzmacniają kontakty przedsiębiorstwa z klientami, wpływają na rozpoznawalność firmy i marki w sieci, a nawet poprawiają pozycjonowanie strony firmowej. Dzięki nim przedsiębiorcy mogą uczestniczyć w debatach i wymianie doświadczeń biznesowych. Wszystkie te zalety sprawiają, że blogi coraz częściej służą jako narzędzia marketingowe.

Internauci często przesyłają informacje o ciekawych blogach swoim znajomym i czerpią z nich wiadomości o biznesie i nowoczesnych technologiach. Swój blog powinna posiadać każda firma oferująca produkty i usługi innym przedsiębiorstwom oraz obsługująca klientów indywidualnych. Za pomocą bloga może informować klientów oraz współpracowników o swoich planach, nowościach, promocjach, najnowszych produktach i usługach, a także aktualnych wydarzeniach.

Choć fakt, że blogi mogą przyczynić się do promocji firmy w Internecie jest sprawą oczywistą, to jednak na ich prowadzenie decyduje się niewielu przedsiębiorców. Najczęściej spotykanym powodem okazuje się brak czasu na prowadzenie bloga. Można jednak zlecić to profesjonalnej firmie oferującej copywriting..

Dlaczego portale społecznościowe są modne?

Internet to obecnie nie tylko źródło informacji i miejsce, gdzie dokonujemy zakupów. Dla wielu osób stanowi on przestrzeń życiową. Można tu nawiązać nowe znajomości, kontaktować się z bliskimi, prowadzić dyskusje na różne tematy lub szukać porady. Z tego powodu niezwykłą popularnością cieszą się ostatnio portale społecznościowe. Powstają jak grzyby po deszczu, przynosząc wymierne korzyści finansowe ich twórcom.

Każdy portal społecznościowy skierowany jest do innej grupy osób – uczniów, studentów, rodziców, ludzi zainteresowanych konkretnym tematem lub pracowników firm. Otwarte portale społecznościowe umożliwiają zarejestrowanie się w nich wszystkim chętnym osobom. Są również takie serwisy, gdzie rejestracja jest możliwa dopiero po otrzymaniu zaproszenia od ich członków. Tego rodzaju zamknięte portale społecznościowe tworzy się dla pracowników konkretnej firmy lub członków organizacji. Zdecydowanie więcej jest jednak otwartych serwisów społecznościowych, gdzie można wymieniać się treściami multimedialnymi, nawiązywać nowe znajomości, utrzymywać kontakt ze znajomymi, poszukiwać osób o podobnych zainteresowaniach lub dyskutować na różne tematy.

Na posiadanie fanpage na portalach społecznościowych często decydują się właściciele firm. Mogą tam nie tylko umieszczać teksty promocyjne czy ciekawe artykuły, ale także aktywnie komunikować się z klientami lub współpracownikami. Często też prowadzenie fanpage na portalu społecznościowym powierza się firmie oferującej copywrighting.

Dzieci w internecie

Serwisy społecznościowe są ostatnio bardzo popularne, a liczba ich użytkowników ciągle wzrasta. Pełnią bowiem wiele pożytecznych funkcji – m.in. umożliwiają nawiązywanie i utrzymywanie znajomości oraz prowadzenie marketingu społecznościowego. Jednak, jak każde dobro, tak i one mają swoją ciemną stronę. Ten aspekt to mianowicie bezpieczeństwo dzieci w Internecie. Prowadzane badania i sporządzane raporty dowodzą, że rozwój sieci generuje wciąż nowe zagrożenia dla najmłodszych użytkowników. Rzecz jasna, wina nie leży w samym Internecie. To rodzice nie posiadają dostatecznej wiedzy na ten temat, a dodatkowo poświęcają ogromną część swojego czasu wykonywaniu pracy zawodowej. Nie patrzą, co dziecko robi przy komputerze i nie interesują się tym, jakie strony internetowe odwiedza.

Niechciane teksty marketingowe to jedynie wierzchołek ogromnej góry lodowej. Zagrożenia nie są jedynie wirtualne, ale często ich tragiczne konsekwencje odbywają się w świecie rzeczywistym. Dzieci to nie tylko ofiary, ale także przestępcy. Ostatnio dużo mówi się o umieszczaniu wulgarnych, a nawet drastycznych filmów lub treści w Internecie przez osoby niepełnoletnie. W cieniu pozostają inne, często poważne przestępstwa z udziałem dzieci.

Rodzice najczęściej nie reagują na problem wcale, nie dopuszczają dziecka do Internetu albo instalują w komputerach programy filtrujące. Ich zadaniem jest sprawienie, aby konkretne treści lub strony WWW nie były dostępne dla najmłodszych Internautów.

Jakie korzyści przynosi email marketing?

Email marketing jest szybkim, efektywnym, tanim i ekologicznym sposobem reklamy. Ppozwala na dotarcie do ściśle sprecyzowanej grupy osób zainteresowanych konkretnymi informacjami, produktami lub usługami. Z tej formy marketingu korzysta wiele firm i organizacji różnych rozmiarów. Daje ona możliwość szybkiego dotarcia do odbiorców i zbierania informacji na temat ich aktywności. Dodatkowym atutem jest fakt, iż teksty marketingowe są tak skonstruowane, aby odbiorca miał wrażenie, że są kierowane wyłącznie do niego. Email marketing pozwala na ominięcie wielu kosztów związanych z drukowaniem wiadomości, ich wysyłką i logistyką.

Na email marketing składa się wiele działań. Należą do nich: budowanie baz adresowych, tworzenie grup docelowych odbiorców, redagowanie atrakcyjnych i wartościowych wiadomości, emailing oraz analizowanie wyników całej kampanii. Teksty promocyjne są tworzone przez firmy oferujące copywrighting lub zajmujące się kompleksową reklamą stron w Internecie.

Dobrze przeprowadzony email marketing pozwala na zwiększenie sprzedaży produktów i usług, co z kolei przekłada się na wzrost dochodów osiąganych przez firmę. Ta forma reklamy pozwala także na poznanie potrzeb i oczekiwań klientów oraz współpracowników reklamowanego przedsiębiorstwa.

Informacja w internecie

Kiedyś niezwykle popularne było oglądanie wiadomości w telewizji, słuchanie serwisów informacyjnych w radiu i czytanie nowinek zamieszczonych w gazetach różnego typu. Oczywiście, obecnie robimy to dalej, jednak coraz częściej szukamy aktualnych informacji w Internecie.

Nikomu nie są obce telewizyjne kanały informacyjne – TVN24, TVP Info i inne. Nadają one bez przerwy nowości z różnych dziedzin życia. Nie każdy ma jednak czas na to, by ciągle oglądać telewizję. Często też interesują nas konkretne informacje związane z polityką, sportem i pogodą. Chcemy mieć do nich najszybszy i łatwy dostęp. O tym właśnie pomyśleli właściciele kanałów informacyjnych i gazet, tworząc portale informacyjne. Można tam znaleźć wszystkie informacje podawane na antenie i na łamach gazet. Co ważne, znalezienie konkretnej dziedziny czy dotarcie do aktualnych wiadomości staje się wręcz dziecinnie proste. Poza tym bardzo często dostępne są materiały video, zdjęcia i publikowane dokumenty. Dodatkowy atut portali informacyjnych polega na możliwości dodawania komentarzy do poszczególnych artykułów, wysyłania linków do nich e-mailem lub komunikatorem oraz polecania ich na portalach społecznościowych.

Teksty informacyjne najczęściej tworzą dziennikarze konkretnej stacji lub firmy oferujące copywriting.

Marketing społecznościowy

Marketing społecznościowy pojawił się wraz z rozwojem Internetu i powstaniem portali społecznościowych. Jego działanie polega na promocji przez docieranie do potencjalnych klientów za pomocą serwisów społecznościowych. Działania marketingowe polegają na umieszczaniu tam artykułów, filmów i zdjęć.

Marketing społecznościowy to ceniona forma reklamy internetowej. Głównym jego atutem jest fakt, że angażując bardzo niewielkie środki finansowe można osiągnąć naprawdę imponujące rezultaty akcji promocyjnej. Umieszczenie ciekawego artykułu, filmu lub zdjęcia na portalu społecznościowym skutkuje jego częstym odwiedzaniem przez internautów. Nie jest wymagana przy tym jego promocja, gdyż użytkownicy sami rozreklamują go w sieci, polecając swoim znajomym.

Dzięki marketingowi społecznościowemu firma jest bardziej widoczna w Internecie. Wzrasta oglądalność jej strony internetowej, co przekłada się na wzrost liczby potencjalnych klientów. Dzieje się tak dzięki umieszczaniu na serwisach społecznościowych interesujących treści, które skłaniają internautów do odwiedzenia strony internetowej ich autora. Obecność firmy na portalach społecznościowych może także przyczynić się do nawiązania kontaktu z partnerami handlowymi. Interesujące artykuły mogą sprawić, że zainteresują się oni działalnością przedsiębiorstwa i zapragną nawiązać współpracę.

Artykuły i wpisy na portale społecznościowe oraz teksty promocyjne tworzą właściciele profili, często jednak zlecając to zadanie firmom oferującym copyrighting.

Promocja sklepu internetowego

Sklepy internetowe to strony, które szczególnie wymagają promocji w sieci. Konkurencja na internetowym rynku wciąż wzrasta, a klienci coraz częściej decydują się na robienie zakupów bez konieczności wychodzenia z domu. Taka sytuacja powoduje, że sklepy internetowe powstają jak grzyby po deszczu. Obecnie nie wystarczy posiadać strony internetowej – trzeba ją jeszcze odpowiednio wypromować. Nawet najbardziej profesjonalna witryna nie przyniesie bowiem odpowiednich dochodów, jeżeli nie będzie dostatecznie często odwiedzana.

Właściciele sklepów internetowych decydują się na różnorodne formy promocji. Jedną z nich jest pozycjonowanie, które zapewnia stronie wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania popularnych wyszukiwarek. Wyniki te dotyczą słów kluczowych, czyli tych wyrazów i fraz, które potencjalni klienci wpisują, poszukując interesujących ich produktów i usług. Pozycjonowanie jest najbardziej efektywną formą reklamy strony w Internecie.

Poza tym niezwykle ważne jest dodawanie sklepu internetowego do różnego rodzaju katalogów. Umieszcza się tam ciekawe i ułatwiające pozycjonowanie teksty katalogowe. Zwykle katalogi przeznaczone są one dla stron internetowych z konkretnych branż lub lokalizacji. Obecnie te zabiegi mogą okazać się niewystarczające. Niezbędna jest dobra komunikacja sklepu internetowego z jego użytkownikami. Wykorzystuje się tu: ciekawe opisy produktów, newsletter, wybór wielu form kontaktu z obsługą klienta oraz bieżącą aktualizację strony i zawartych na niej informacji.

Aktywną promocję sklepów internetowych mogą zapewnić firmy oferujące copywrighting lub kompleksową reklamę w sieci.

Promocja strony przez artykuły tematyczne

Każdy posiadacz strony internetowej wie, że konieczna jest jej promocja w sieci. Może ona odbywać się przez pozycjonowanie, dodawanie do katalogów, wymianę linków i banerów, program Google Adwords, a także artykuły tematyczne lub teksty marketingowe. O tej ostatniej formie reklamy internetowej wie najmniejsza liczba osób, choć ostatnio trend ten zaczyna zmieniać się na lepsze.

Artykuły tematyczne to teksty, w których umieszcza się słowa kluczowe pomagające wyszukiwarkom w odnajdywaniu konkretnych stron internetowych. Osoby piszące tego typu artykuły wybierają słowa lub frazy, jakie mogą wpisywać Internauci szukający konkretnych informacji, produktów i usług. Dobry dobór słów kluczowych spowoduje, że zwiększy się liczba odwiedzin na promowanej stronie internetowej. Nawet krótki tekst z użytymi odpowiednimi wyrazami może przyczynić się do wzrostu popularności witryny. Zwykle tego typu artykuły tematyczne umieszczane są na blogach, forach i portalach społecznościowych.

Często właściciele stron internetowych nie mają czasu na pisanie artykułów tematycznych albo po prostu nie wiedzą, jak skutecznie to robić. Taką usługę proponują firmy oferujące copyrighting lub promocję stron w Internecie.

Tłumaczenia w codziennym życiu

Współpraca międzynarodowa jest w dzisiejszych czasach bardzo ważna. Dotyczy nie tylko firm, ale także coraz częściej osób prywatnych. Granice krajów europejskich są otwarte, a kontakt z firmami i prywatnymi osobami z krajów leżących na całym świecie nie stanowi żadnego problemu. Nie sposób jednak znać wszystkich języków – biegle w nich pisać i mówić. Przeciętny człowiek zna 2 lub najwyżej 3 języki obce. W takiej sytuacji tłumaczenia stają się czymś wręcz nieodzownym.

Biura tłumaczeń oferują tłumaczenia ustne lub pisemne. Często zdarza się też, że tłumacze na bierząco uczestniczą w rozmowach prowadzonych np. z zagranicznym partnerem. Równie ważne są tłumaczenia przysięgłe. W sądach lub innych urzędach dokumenty muszą być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego i tylko wtedy będą akceptowane.

Tłumaczenia niezbędne są we wszystkich dziedzinach życia, dlatego biura oferują kilka ich rodzajów: medyczne, prawnicze, techniczne, instrukcji obsługi i CV. Przetłumaczeniem konkretnego rodzaju dokumentacji zajmuje się zwykle osoba posiadająca odpowiednie umiejętności i doświadczenie w przekładaniu tekstów z konkretnej dziedziny. Zamówienie i opłacenie tłumaczenia jest obecnie bardzo wygodne i może odbyć się na życzenie klienta drogą elektroniczną.

Tłumaczenia pomocne w zdobywaniu pracy

Poszukiwanie pracy za granicą, a szczególnie w krajach Europy Zachodniej, nie dziwi już nikogo. Rynek pracy wciąż się zmienia, a wymagania potencjalnych pracodawcówstają się coraz większe. CV napisane w języku obcym to często niezbędna podstawa. Nawet jeżeli język ten jest znany potencjalnemu pracownikowi, to nie zawsze w stopniu pozwalającym na stworzenie bezbłędnego i profesjonalnego życiorysu. W takiej sytuacji pomoc biura tłumaczeń jest najlepszym rozwiązaniem.

Biura tłumaczeń oferują profesjonalne tłumaczenia CV z języka polskiego na wiele innych i odwrotnie. Doświadczenie i umiejętności tłumaczy dobierane są do tematyki, jaka poruszana jest w konkretnym CV. Pozwala to na profesjonalny przekład tego dokumentu. Tłumacze posiadają nie tylko udokumentowane wykształcenie filologiczne, ale także doświadczenie i umiejętności w wielu branżach. Taki dobór pracowników sprawia, że przetłumaczenie życiorysu jest dla biura tłumaczeń zadaniem prostym.

Profesjonalnie i bezbłędnie przetłumaczony życiorys daje potencjalnemu pracownikowi dużo większe szanse w znalezieniu wymarzonej, często dobrze opłacanej pracy za granicą.